1. Home
  2. Garantie si retur

Garantie si retur

OPTICAL INVESTMENT GROUP S.A., in calitate de vanzator/producator de ochelari la comanda, acorda o garantie de 24 de luni pentru produsele vandute prin intermediul www.optiplaza.ro. Aceasta garantie se acorda de la data livrarii produsului catre cumparator/utilizator, in conditiile respectarii instructiunilor de utilizare descrise mai jos:  

Conditii de acordare a garantiei

 

Garantia acordata prin prezentul certificat se refera strict la produsul achizitionat. Nu face obiectul prezentei garantii prescriptia optometrica prezentata de purtator, pe baza careia a fost livrat produsul, Optiplaza nefiind in niciun fel raspunzatoare pentru corectitudinea datelor inscrise in prescriptia optometrica.

 

Perioada de garantie incepe de la data eliberarii produsului consemnata in certificatul de garantie. Cumparatorului i se garanteaza ca produsul va fi reparat gratuit, in cazul defectarii acestuia in conditiile normale de utilizare pe durata perioadei de garantie. Inlocuirea produsului se va face numai atunci cand repararea nu este posibila. Orice reparare sau inlocuire va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre Optiplaza si cumparator conform legii 449/2003, in termen de maxim 15 zile calendaristice.

 

La solicitarea acordarii garantiei, cumparatorul este obligat ca, impreuna cu produsul defect, sa trimita o copie a facturii si certificatului de garantie primite in colet impreuna cu ochelarii.

 

Optiplaza inregistreaza defectiunile ce fac obiectul garantiei in anexa de la certificatul de garantie, “Fisa de evidenta a interventiilor”. Produsele sau partile defecte, inlocuite in garantie, trec in patrimoniul Optiplaza.

Urmatoarele situatii anuleaza acordarea garantiei:

• utilizatorul nu prezinta toate documentele solicitate;

• interventiile (inclusiv montajul lentilelor) sau reparatiile executate asupra produsului de catre firme si persoane, altele decat personalul calificat al magazinelor OPTIPLAZA;

• neconcordanta dintre produs si caracteristicile inscrise in certificatul de garantie aparuta după momentul vanzarii;

• schimbarea starii originale a produsului.

Urmatoarele defecte nu sunt acoperite de garantie:

• defecte generate de zgarieturi, deformari, fisuri, distrugeri partiale sau totale;

• defecte generate de nerespectarea de catre cumparator/utilizator a conditiilor de manipulare, transport, pastrare si utilizare a produsului prevazute in instructiunile de utilizare ce insotesc produsul;

• defecte de orice fel ale produsului datorate incendiilor, accidentelor, loviturilor, vibratiilor.

 

Retur

Bine de stiut inainte de a solicita un retur: 

Inlocuirea produselor nu este posibila. Daca doriti inlocuirea produselor trebuie sa anulati comanda existenta (noi returnam banii conform legii in contul folosit la plata comenzii) si sa faceti o noua comanda. 

Comenzile efectuate pe www.optiplaza.ro se pot returna in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului (valabil pentru ochelari de soare și lentile de contact). Comenzile complete de ochelari de vedere (rame + lentile) nu se pot returna conform OU nr. 34/2014, articolul 16, aliniat C. Acestea sunt considerate produse finite personalizate conform specificatiilor clientului. 

Noi vom solicita firmei de curierat sa preia coletul de la adresa din contul dumneavoastra de pe Optiplaza.ro sau de la orice alta adresa pe care va rugam sa ne-o comunicati. Acest serviciu implica un cost de 15 lei, bani care vor fi retinuti din suma care urmeaza sa va fie returnata. 

Produsele de returnat pot fi predate in orice magazin al retelei noastre iar colegii nostri le vor expedia catre sediul operational. In acest caz nu veti achita taxa de transport pentru retur. In magazin se pot doar lasa produsele in baza unui proces verbal. Inlocuirea, restituirea banilor nu este posibila in magazin. 

Daca doriti sa optati pentru transportul pe cont propriu al coletului pana la sediul operational, adresa de livrare este Strada Branduselor 74, etaj. 7, ap. 38-40, Brasov, in atentia departamentului online. 

Conform legislatiei in vigoare, consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului (valabil pentru ochelari de soare, rame de ochelari, lentile de contact, si solutii pentru lentil de contact ). Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Lentilele de contact si solutiile pentru lentile de contact se returneaza cu ambalajul sigilat, nedesfacut.

Nu se pot returna produsele personalizate conform indiacatiilor clientului. Aceste produse sunt: comenzi complete de ochelari de vedere(rama+lentile) si lentilele de contact torice(cu dioptrii cilindrice), lentil colorate cu dioptrii, lentil multifocale. Comenzile complete de ochelari de vedere (rame + lentile) nu se pot returna conform OU nr. 34/2014, articolul 16, aliniat C. Acestea sunt considerate produse finite personalizate conform specificatiilor clientului. Clientul isi asuma raspunderea asupra corectituidinii datelor regasite pe reteta si confirma faptul ca datele introduse in reteta sunt corecte si nu sunt mai vechi de un an.

Pentru returarea unui produs va rugam sa completati formularul de retur accesand sectiune "Retur" din "Contul meu"

Puteti crea un cont folosind adresa de email utilizata in momentul plasarii comenzii.

Conditiile de returnare, schimb sau trimitere in garantie si taxele aferente sunt detaliate mai jos  

 

Retur

Costul de transport este de 15 lei

Costul transportului pentru retur se va retine din suma achitata de catre client in momentul in care a facut comanda, urmand ca acestuia sa i se ramburseze diferenta de bani dupa ce a fost retinuta contravaloarea transportului.

Clientul nu va achita nimic in momentul in care preda ochelarii curierului pentru retur.

In cazul in care produsul a fost livrat gresit sau prezinta defecte, clientul nu va suporta costul transportului pentru retur. 

Schimb

In cazul in care clientul doreste sa schimbe un produs cu altul, acesta va achita costul transportului de 15 lei, sub forma de ramburs, in momentul in care primeste coletul cu produsul solicitat in urma schimbului.

In cazul in care clientul doreste sa schimbe un produs cu altul de o valoare mai mare, pe langa costul transportului de 15 lei, va achita, tot sub forma de ramburs, si diferenta de pret intre produsul returnat si cel solicitat la schimb.

In cazul in care clientul doreste sa schimbe un produs cu altul de o valoare mai mica, costul transportului de retur se va retine in momentul in care Optiplaza returneaza diferenta de bani, in contul pus la dispozitie de client.

Solicitari de reparatie sau inlocuire, in baza garantiei

In cazul in care produsul trimis in garantie se repara sau se inlocuieste pe baza garantiei, costurile de transport vor fi suportate de catre Optiplaza.

In cazul in care se constata ca defectul sesizat de client nu se incadreaza in termenii certificatului de garantie, produsul va fi returnat clientului, insotit de o justificare scrisa a acestui aspect. Costurile de transport vor fi suportate de client, sub forma de ramburs, la primirea coletului.

Clientul nu va achita nimic in momentul in care preda ochelarii curierului pentru returul in baza garantiei.

 

newsletter Indrazneste sa te abonezi pentru cele mai noi oferte Optiplaza